mandag 8. august 2016

Post-travel blues

Jeg må finne meg en jobb. Jeg må finne et sted å bo. Jeg må gå gjennom tingene som ligger hos moren min, nå som jeg skal bo i Norge for første gang på fire og et halvt år. Jeg må veldig mye de neste ukene. 

Så da passer det jo perfekt å gå rett inn i en depresjon, ikke sant? Helt fantastisk at nå som jeg må ringe en haug mennesker så gråter jeg på de merkeligste tidspunkt. Nå som jeg trenger folk i livet mitt så dytter jeg dem bort. Orker ikke ta kontakt med dem. Sier til han i Australia at vi må endre på ting, vi kan ikke fortsette å være sammen nå som jeg skal bo i Norge. Nå som jeg skal vise meg fra min beste side på visninger og jobbintervju passer det jo ypperlig at jeg totalt mister troen på meg selv. Nå som jeg skal starte et nytt liv i Oslo mister jeg lysten på hele greia. 
Akkurat nå burde jeg stå opp og dusje. Jeg burde pakke ryggsekken. Jeg burde gå bort i det andre huset og pakke om esker. Jeg burde, jeg burde, jeg burde. Så jeg blir sittende i senga, med en kopp kaffe. Vil ikke, orker ikke, gidder ikke. 

Det går over. Alt går over. Jeg har doblet medisinen min, prøver å drikke vann, spiser tre måltider om dagen. Jeg klarer i det minste de små tingene, noe som betyr at det ikke helt jævelig. Varsellampa er når jeg slutter å ta medisinen min og slutter å ta vare på meg selv. Vi er ikke der. Dette går over. Alt går over. Så er det bare å holde fast og ta vare på seg selv til depresjonen slipper taket. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar