onsdag 24. august 2016

At det alltid skal være noe

For det er jo alltids noe. Noe som går galt. Som at laptopen min døde og ikke kan reddes, som at studielånet tydeligvis ikke kommer før i september en gang, som at vi er ti tusen i kø på studentbolig, som at telefonen min slår seg vrang, som at jeg er blakk som faen og allerede har mastercard gjeld, som at jeg er usikker på om jeg faktisk klarer å jobbe ved siden av studiene, og en hel jævla haug med andre ting.


Men det går jo bra. Jeg har fått lånt en laptop. Jeg har fått pensum i bursdagsgave. Jeg har fått lov til å bo hos folk jeg kjenner. Jeg har det mest nødvendige her i verden og resten får bare gå seg til. Det er jo ikke noe annet alternativ. Eller, alternativet er ikke et alternativ.



En kanne kaffe, en lånt Laptop og brødskiver med ost til frokost. Etter det er det ikke måte på ting jeg kan ordne og få til. Selv om ingenting går som planlagt, ever.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar